2 квітня розпочалася навчальна програма «Кроки для спеціалістів. Організація надання соціальних послуг в територіальній громаді». У ній беруть участь 90 фахівців сфери соціального захисту з 45 громад, у яких проживає менше 50 тисяч населення.
Керівник робочої групи з питань соціального захисту, радник регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Житомирській області Валерій Мікуліч розповів:
«Впродовж шести тижнів навчальних заходів, розроблених спеціально для відповідальних за організацію та надання соціальних послуг в громаді, учасники підвищать професійний рівень, дізнаються про алгоритми налагодження системної діяльності в даній сфері, опанують методики та інструменти щодо усунення конфліктних ситуацій при наданні соціальних послуг».
Програма складається з п’яти семінарів, трьох тренінгів та навчального візиту, в ході якого учасники ознайомляться з добрими практиками організації надання соціальних послуг в громадах. Для кращого засвоєння теоретичних матеріалів учасники отримуватимуть домашні завдання.
На першому заході вони дізналися про клієнтоорієнтованість в наданні соціальних послуг, та про те, які алгоритми та техніки можна використовувати для формування клієнтоорієнтованої системи надання соціальних послуг. Про це учасникам розповіли експертки U-LEAD Ірина Замисна та Наталія Кузяк.
«Клієнтоорієнтованість стосується ринку всіх послуг і соціальні послуги не є виключенням. Основна мета впровадження такого підходу — вивчення людей, їхніх потреб. Основними нашими клієнтами є мешканці, для яких маємо підвищити добробут, рівень життя в громаді», – наголосила Наталія Кузяк.
Експертка ознайомила учасників з принципами клієнтоорієнтованості. Зокрема йшлося про вислуховування та розуміння потреб клієнтів, розуміння їхніх прав, виконання необхідних кроків для покращення послуг, проактивну взаємодію, спілкування у спосіб, що відповідає потребам, розвиток навичок для надання допомоги, тощо.
Також озвучили рекомендації для організації соціальних послуг за новими стандартами. Для цього необхідно провести оцінку потреб громади у сфері соціального захисту населення, розробити правила, стандарти, політики надання таких послуг, забезпечити комунікацію з мешканцями громади з точки зору клієнтоорієнтованого підходу та налагодити канали комунікації.
Далі на учасників чекає тренінг «Як налагодити роботу з клієнтом при наданні соціальних послуг?»