«Якісна освіта як нова суспільна цінність успішної громади. Забезпечення якості освіти на відповідній території — завдання для керівників закладів і фахівців органів управління освітою», — така тема інформаційної сесії, яку для громад Волині організувала команда місцевого Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» спільно з Управлінням Державної служби якості освіти у Волинській області.
Мета заходу:
-
ознайомити учасників із завданнями, що стоять перед ОМС та навчальними закладами щодо формування внутрішньої системи забезпечення якісної освіти;
-
ознайомити їх з інструментарієм для аналізу та оцінювання якості освіти, з принципами забезпечення якості освіти з врахуванням інтересів учасників освітнього процесу та засад державної політики у цій сфері.
Про це розповів Анатолій Пархом’юк, керівник РО U-LEAD на Волині.
Начальниця управління Державної служби якості освіти у Волинській області Ангеліна Мочарська говорила про сфери відповідальності ОМС та навчальних закладів у врахуванні результатів інституційного аудиту. Особливу увагу вона звернула на дотримання прав дітей під час навчання і забезпечення їм безпечних умов.
Учасникам події представили результати дослідження соціально-емоційних навичок українських школярів (ДоСЕН) — першого у світі масштабного моніторингу, мета якого — дізнатися рівень сформованості соціально-емоційних навичок у школярів 10 та 15 років. У дослідженні взяли участь 8 волинських шкіл.
Також обговорили сучасні можливості для формування та розвитку цілісної системи закладів освіти в громаді. Своїм досвідом з учасниками інформаційної сесії поділилась Оксана Піцик, сільська голова Смідинської сільської ради.
Наприкінці розглянули тему інституційного аудиту, нового формату забезпечення якісної освіти в закладі, а також обговорили варіанти підвищення якості освіти на відповідній території з врахуванням результатів зовнішнього оцінювання: аналіз діяльності ОМС, інституційний аудит.
«Аудит не є інструментом покарання. Це інструмент точної діагностики, компетентний "погляд зі сторони", що дає можливість і навчальним закладам, і засновникам краще зрозуміти свої сильні та слабкі сторони й разом скласти план дій для досягнення кращих результатів. Під час аудиту та у врахуванні його результатів всі сторони є партнерами, а не антагоністами», — підсумував радник з місцевих фінансів та управління РО Анатолій Матвіюк.