Ми продовжуємо цикл порад експерток U-LEAD Ірини Дрозд та Тетяни Ларікової.
Рекомендацій бюджетним установам щодо первісного визнання зелених насаджень, читайте тут, а поради щодо облік зелених насаджень вже після первісного визнання— тут.
Якщо вам цікаво, у яких випадках потрібно створювати централізовану бухгалтерію і яким чином її краще організувати, читайте за посиланням.
Якщо хочете побачити рекомендації установам громад щодо особливостей обліку основних засобів, читайте тут.
Також експертки говорили про особливості бухгалтерського обліку та оцінку запасів в бюджетних установах.
Літо — пора відпускних. Товарно-матеріальні цінності обов’язково повинні знаходитися на відповідальному зберіганні у матеріально відповідальних осіб (далі МВО), яких призначають наказом керівника бюджетної установи (п. 2 розд. II Методрекомендацій з бухобліку основних засобів, п. 3 розд III Методрекомендації з бухобліку запасів, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 р. № 11).
На час відпустки МВО його обов’язки можна передати іншому працівнику. Це визначається рішенням керівника установи, який наказом призначає покладення обов’язків тимчасово відсутнього працівника на іншого працівника. При виборі тимчасової МВО слід керуватись тими ж умовами, що і при виборі МВО на постійну основу.
Умови, визначені ст. 1351 КЗпП для укладання письмового договору про повну матеріальну відповідальність, визначають, що особа:
1) займає посаду або виконує роботу, безпосередньо пов’язану із зберіганням, обробкою, продажем (відпуском), перевезенням або використанням у процесі виробництва переданих йому цінностей. Перелік таких посад і робіт, а також типовий договір про повну індивідуальну матеріальну відповідальність затверджуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
2) виконує роботу за трудовим договором про дистанційну роботу або про надомну роботу і користується обладнанням та засобами роботодавця, наданими йому для виконання роботи.
З працівником обов’язково має бути укладено договір про повну матеріальну відповідальність.
Передача матеріальних цінностей від працівника (МВО), який іде у відпустку до іншої МВО здійснюється за умови обов’язкової інвентаризації. Таку вимогу передбачено п. 7 розд. І Положення № 879 (Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879).
Керівник установи видає наказ про проведення інвентаризації активів, які перебувають на відповідальному зберіганні такої особи. Датою проведення інвентаризації має бути день приймання-передачі справ від однієї МВО до іншої — останній робочий день перед відпусткою МВО.
Результатом такої інвентаризації є складені інвентаризаційні описи, за якими під розписку тимчасово призначена МВО приймає матеріальні цінності, а МВО, що йде у відпустку — їх передає.
За результатами інвентаризації комісія може скласти Акт прийняття-передачі (довільної форми), який затверджується керівником установи. Обов’язковість такого акту Положенням № 879 не передбачено.
Після закінчення відпустки постійна МВО приймає матеріальні цінності в своє відання також на основі інвентаризації згідно п. 7 розд. І Положення № 879. Тому організаційно всі дії щодо її проведення в установі в перший робочий день після виходу постійної МВО з відпустки повторюються.
Отже, вихід у відпустку МВО супроводжує передачею матеріальних цінностей, які перебувають у її віданні до тимчасово призначеної МВО на основі інвентаризації, а по закінченню відпустки приймання активів відбувається також за результатами проведеної інвентаризації. Такі інвентаризації є обов’язковими і їх оформлюють наказом керівника установи.